
Sztuczna inteligencja obserwuje i doradza w zakupach – eksperyment w Japonii.
Sztuczna inteligencja i jej ciągły rozwój powoli zaczyna być dostrzegany w każdej dziedzinie życia przeciętnego człowieka.
Japoński supermarket Aruk Mitajiri w mieście Hofu rozpoczął wczoraj nietypowy test, przy wykorzystaniu technologii firmy Fujitsu która wykorzystuje kamery wideo do wykrywania kupujących, planuje obserwować preferencje zakupowe osób będących na zakupach w supermarkecie a następnie zbierać te dane i sugerować inne zakupy.
Dzieje się tak na skutek analizy zachowania klientów w sklepie i przesyłania danych do sztucznej inteligencji która kieruje profilem kupującego sugerując rzeczy które w danej chwili może również potrzebować.
Fujitsu spodziewa się, że dzięki temu procesowi klienci powrócą na półki sklepowe, pewni tego, co chcą kupić.
Test technologii w supermarkecie potrwa do 15 października. Czy dana technologia przyjmie się na stałe i rozszerzy na inne kraje przy użyciu sztucznej inteligencji? Czas pokaże.